Az autó akkumulátor feszültsége fogyasztókkal történő terhelése közben folyamatosan csökken, a töltése során folyamatosan nő. Ha terhelés közben a terhelt feszültség a – típusától(indító, munka) függ – kritikus érték alá esik, az akkumulátor mély kisütött állapotba zuhan. Ebben az esetben a fogyasztót le kell kötni az áramforrásról, egyéb esetben az akkumulátor károsodását okozhatja. Érdems tudni, hogy az autó akkumulátorok túltöltése ugyanúgy károsíthatja a fogyasztót is.

Valamire adó akkumulátor üzletekben csak a prémium minőségű, TOP termékeket találhatják meg, sőt, a hagyományos készülékek mellett kaphatóak még teherautó, zselés, ipariakkumulátorok és akkumulátor töltők is.

Mivel nagy a verseny az akkumulátor piacon ezért azon vállalkozások tudnak talpon maradni akik biztosítják a prémium termékek elérhetőséget hiszen ez a szegmens kifejezetten ÚJ és ÚJ vásárolókat céloz meg. (Nem folytatván a gondolatmenetet hogy jó esetben egy autóhoz nem kell hetente (havonta) új akkumulátor egységet vásárolni...)

Az akkumulátor a gépjármű villamossági keringésének a "motorja". Az élettartam a legnagyobb akkumulátor gyártok termékei esetében is végletes, javasolt egy jó minőséggel és márkával kezdeni kevesebb probléma fog adódni a használat során.

Felhasználási szempontok alapján számos típust találhatunk a polcokon. Létezik indító, ciklikus, vontatási- járműhajtó, helyhez kötött akkumulátorok. Az indító akkumulátor egyfajta önindító mechanizmust lát el: rövid idejű, ám nagy feszültség leadására képes. A ciklikus akkumulátor nagy áramerősség leadására kevésbé képes, viszont jól bírja a ciklikus használatot.